2009年6月21日 星期日

BUSY LIFE

轉眼間,Claire回去美國已經一個星期了!
不知道你的intern怎麼樣?
我最近的工作漸漸上手了!
但是事情真的很多~有時候會感到疲倦無力
還好我有幾個不錯的同事,讓我無奈的上班還有點歡樂
思考著自己的夢想 計畫著以後的未來
或許我該先專注在現在的世界?

上星期我看了一部DVD"西班牙公寓"
是講一個法國的研究所男生決定去西班牙留學一年的故事
其中他跟許多不同國籍的室友住在一起
有爭吵 有歡樂
讓我想起了以前在台中的生活...
我那時候本來就在台灣
或許因為身邊圍繞著許多的外國留學生
讓我有種也在留學的錯覺

我們都還在尋找人生路
一路上也許不盡順遂
但有你們陪伴著我 =)

3 則留言:

  1. L'auberge Espagnole超好看,
    我愛髒亂的share house!!
    I'm going to "fac"真是太經典,哈~

    工作的時候總是很容易感到倦怠,
    但想到再撐個幾天就有錢拿就會好一點,
    就像以前開學就在等放假,放假卻又開始等開學,
    人呀,很矛盾!


    總圖生活依舊很無趣,
    但我前天發現了一個台南人的blog,
    介紹好多古蹟與老城牆,
    害我心癢癢,一直想著要出去玩!
    十月不知道有沒有連假,
    我們一起去台南吃吃吃看古蹟啦!

    回覆刪除
  2. 我現在是徬徨的找工作人~
    應該說是硬要在家懶散的米蟲~
    哈哈~這幾天也猛借DVD回家看

    唉唉找工作真的好麻煩喔!
    但我還是有認真的弄履歷和找資料啦!
    只是想到到時候還要去面試就覺得好累~
    要投入職場還真需要ㄧ些勇氣和幹勁~~


    我也沒有去過台南~
    真的可以找時間去台南玩哈哈
    台南美食超有名的~~
    我還王雅琪最近發現ㄧ家日式料裡超高級
    但是看起來超好吃超讚的
    大家請一起存錢去吃~~

    回覆刪除
  3. Hi Yaki and girls,

    Thanks for asking about my internship. It's been very stressful but I'm learning a lot from the professional working environment in the States. Now I realize Americas DO work hard and play hard. You have to concentrate on your work all the time... otherwise you just get kicked out!! The principle of the DC office assigned me a huge one-month project at the very first day of my work. She happened to be a Georgetown alumnus so that gave me much more pressure since she told me she expects a lot from me. You guys can check out my company when you have time to: www.metgroup.com.

    I miss you guys so much. Going back actually make me miss home even more! I realize how chatting and being with you guys can just help me relief a bit from my pressuring life here. Sometime you ask yourself why did you come to the States to struggle in such competitive environment.. you feel lonely sometimes and stressed all the time!! But then... after all, it's a self-achievement pursuit.. and it's a precious life experience that can help you grow.

    Yaki I miss laughing at random stupid stuff with you; Selina I miss your pretty smiley face and your sweetness that always warms up my heart; Kath I miss your pure and direct personality; Chia-Wei since she's never here and spend all her time with the bf... we can just ignore her for now HAHAHAHA. Love you all!!

    Btw, my new address: 2140 N. Pierce Street #5 Arlington, VA 22209 USA. Give me your address again please!!! (Selina I have yours)

    Claire

    回覆刪除