2009年4月23日 星期四

mi vida

我一直以為我的世界很大,
ie. 我在不同階段認識的人很少彼此又認識的,
當大學一開始大家都在朋友連連看的時候,
我是很快就斷線的那種。

不過最近發現其實我的世界雖然沒有很小但也大不到哪裡去。

只是以前喜歡的人在我心中一直在扣分,
雖然扣分的點都好奇怪,
但就覺得唉唷果然不是同一個世界的人,
好奇怪的遊戲與生活,不喜歡。


難怪永遠會打的電話會聯絡的人都是一樣的,
一切都是不知不覺中選擇的結果。

But I do enjoy my life and love my friends, especially you girls, =)


天啊我真的覺得我有點難相處,哈哈!

3 則留言:

  1. How come suddenly you feel this way?!
    I think it's hard to have a bond like we do once you get out of school.
    In high school, we spent almost every day together... and we all had same ultimate goal... which is to get into a good college.
    But, as we grow older, we develop different goals and life is so much more complicated then teenage life.. sometimes you get busy and distracted that you hardly have time to really manage new friendship... stuff like that...
    Though, I think you only need a couple of true friends... that's all you need. =)
    I've met like hundreds of people here.. but my life is too busy to consistently stay in touch with everyone you know...
    But I have a few really good ones whom I'm much closer to... I think that's all you need. =)
    Speaking of this, I just like the fact that even though we're heading toward our own goals and our lives are distinguished more and more; we tend to pick up what's left behind immediately every time we catch up... don't you guys agree?! We still have that bond... and it's something that can last =)

    回覆刪除
  2. 不同世界的人 真的好難懂
    畢竟我們都是想要跟興趣相同的人在一起
    I agree with Claire!!! I knew that feel!!!
    年紀越大
    即使遇到的人越多
    但真正變成的朋友卻不如以前那麼多
    沒有時間 是很大的問題之一
    我真的覺得友情是需要時間去培養與經營
    新的友誼更不用說了!
    我常常想要去培養很多新友情
    但是過程之中總是會遇到很多天平兩端的問題
    自己的時間也只有那麼多 你永遠只能選擇其一去做
    I am learning how to balance my time!
    我其實是個很懶的一直在維持友誼的人
    BUT I really love u girls!!!!

    回覆刪除
  3. 哈哈,其實只是在睡覺前看到一些照片之後的感想。

    我覺得我很難相處是因為要懂我的點很難吧,
    而且我很挑剔,
    一個人只要在我心中開始扣分就再也加不回來了。
    所以能夠有妳們是一件很快樂的事,
    畢竟我也是個大懶鬼,XD

    love you all, X.O.

    回覆刪除